Statsministeren

Jeg trodde egentlig at jeg hadde mitt på det tørre sånn på samfunnskunnskapsfronten. Helt til jeg ble krast irettesatt av en deltaker på jobb.

- Nå er det kort tid til Erna må byttes ut. Hun har jo sittet i snart åtte år. Da må hun gå av. Sånn er det i Norge. Akkurat som i USA. Det må jo du vite! Du er jo norsk. Tenk at jeg må stå her og belære deg om dette! Det er jo helt utrolig, det kan jo ikke være sånn at jeg, som ikke er norsk, kan mer om dette enn deg, som er født i Norge! Du ser i alle fall sånn ut.

Det som er utrolig, er jo at jeg ble veldig usikker. Han var så skråsikker og så brysk mot meg, at jeg faktisk måtte google.

Det er ikke jeg som er helt sløv, heldigvis. Gerhardsen for eksempel, satt som statsminister i 17 år.

Jeg håper nå likevel ikke Erna blir sittende så lenge.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?