Nok en busstur

Jeg lurer på om jeg skal starte serien "Busshistorier fra virkeligheten"

Denne gangen er det to gutter fra videregående, tipper de går i andre klasse. Jeg setter meg på setet foran, tydeligvis midt i en diskusjon om trening. (Disse gutta kjenner jeg ikke, men jeg pleier å se dem på bussen ganske ofte)

- Jeg trener da, og woooof så har jeg den six-packen. Tricepsen vokser, bicepsen vokser...

- Ja, men du må trene for å holde deg i form da, føle deg bra, være sunn. Og så hvis jentene liker det, er jo det bare en bonus

- Jeg syns det er så vanskelig å snakke med jenter, jeg. De er ofte så dumme. Jeg sier noe, og de bare høh? og faller helt av liksom. Haka havner nedpå sånn (tipper han illustrerer akkurat dette)

- Ja, men du er jo skikkelig smart da, du bruker sånn avansert språk og sånn lissom

- Takk, mann! Det var hyggelig sagt. Statistisk sett skal det litt til å finne noen man connecter med da, passer helt sammen med på samme nivå lissom. Er man dum, er det mye enklere lissom, for alle andre er jo også dumme. Og så er ofte de smarte ganske schtøgge da, det er lettere å finne en pen dum en

- Som Einstein for eksempel. Han var jo ikke så pen, men han var dritsmart. Nå må jeg gå til banen. Snakkes 'a!

Det er ikke selvtilliten det står på blant ungdom i dag

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?