Den dagen

Du vet. Den dagen. Dagen du føler du slåss mot vindmøller. Dagen du skal holde deg unna både vin og sjokolade

Når du kommer hjem etter en dag med problem etter problem på jobb. Eller utfordringer, som det vel heter. Tre timer på overtid fordi noen trenger bøker halv seks

Med veldig lavt blodsukker. Og du har lovet å pakke sammen et partytelt på lekeplassen. Som har stått et par uker, fordi de som pakket sammen alt det andre lot skjelettet stå igjen

Det er klart at den lettere demente naboen dukker opp da, midt i demonteringen. Og det er for så vidt greit det. Jeg kan godt slå av en prat jeg, om bridge og dikt og russefeiringen i 1949. Hun er som tatt ut av en film, denne naboen, og kan på en god dag lage en god historie. Men akkurat i dag har jeg ekstremt lavt blodsukker

Og idet jeg ser sønnen sykle forbi tenker jeg: Hvor skal han?, men rekker ikke reflektere så mye mer over det, for jeg hører fortsatt på historien om norgesmesteren i bridge samtidig som jeg rydder bort en presenning og har veldig lavt blodsukker

Da mannen kommer ned igjen og spør om jeg har nøkler, forstår jeg ikke så mye. Nøklene til den fellesboden har jeg jo akkurat gitt til naboen. Vi trenger jo ikke dem noe mer, nå som vi har stuet bort hele det partyteltet. Det viser seg at det ikke er den nøkkelen han snakker om, men vår egen husnøkkel. Siden sønnen syklet forbi betyr det at ingen er hjemme. Og selv om både den ene og den andre sønnen stadig går fra dørene ulåst her i familien, er det klart han låser når vi er tretti meter unna. Uten nøkler. Og mobil

Derfor har vi i dag forsøkt å bryte opp vårt eget soveromsvindu. Det klarer vi ikke. Og minsten, som jo bare ønsker å være behjelpelig og leter etter en lang, tynn, spiss ting vi kan stikke inn gjennom vinduet og skyve opp den låsen med, han finner tilfeldigvis storebrors husnøkler. I en kurv. Etter at vi har klønet rundt i ti minutter, og nevnte jeg at blodsukkeret var ganske lavt?

Det er klart at akkurat denne dagen kommer elektrikerregningen på 35.000 kroner. Selvfølgelig gjør den det

Så nå har jeg sett en video på Twitter, der en panda forsøker å legge seg i en hengekøye. Det ga meg litt perspektiv på livet. Pandaer med hengekøyer har det faktisk ikke så lett

Takk, Twitter

Kommentarer

  1. takk for pandaer og hengekøyer og for at det kommer nye dager, som faktisk ser til at blodsukkeret er stabilt, at naboen er historieforteller og som ser til at nøklene er der de bør være. Nyt dagen <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?