Hysterisk

Det kan bli litt mye for en enkel sjel om dagen. Hjemme er det jo fortsatt fullstendig kaos. På jobb er det et par ting å ta tak i. Ungene krever jo sitt. Jeg har kjørt tur-retur Oslo-Elverum to dager på rad. Det nærmer seg et julemarked. Og vi topper forrige uke med et foreldremøte på skolen, med politiet. Hun mener det sikkert godt, men for sånne som meg er det ikke så lurt å få høre om trettenåringer som lyver, drikker og raner. Særlig ikke etter den der tur-returen til Elverum, på bekmørk E6 i duskregn, med tørre linser og uten kaffe

Jeg avrunder derfor torsdag kveld med et hysterisk innlegg om julemarkedet, på åttendeklasses foreldremøte. Jeg hører det selv, sånn halvveis inn i monologen, at jeg fremstår relativt gal, bestemmer meg for å være helt ærlig, og slår til med: - Om noen skulle tenke at jeg er litt på randen nå, så stemmer det på en prikk!

Høydepunkt som forelder på foreldremøte der altså

Heldigvis var ikke trettenåringen der. Han hadde sunket ned under bordet mens han stønnet - Mammaaaaaa, på en sånn måte som bare trettenåringer kan

Kommentarer

  1. he, he jeg digger hverdagsbetraktningene dine. Lykke til med julemarked

    SvarSlett
  2. Marita, du er supermamma som fikser alt, julemarked, oppussing, piano og fiolintimer. I tillegg skal du ha en betalt jobb også😃

    Bare gled deg til 13- åringen får et par år til på seg. Da må du ikke åpne munnen i hans nærhet, og han må for all del ikke sees i nærheten av deg😃

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue