Presidentvalg

Vi følger ikke aktivt med i amerikansk politikk her i huset, men det har ikke vært mulig å unngå det den siste tiden. I tillegg er pappaen faktisk i Washington as we speak, det gjør det jo litt ekstra nært liksom

Gutta følger nok mer med enn jeg vet. Eldstemann kan uttale seg, har snappet opp det ene og det andre. Minsten mener Trump er dum

Jeg forsøker å forklare at selv om noen har et annet syn på ting enn en selv, skal man ikke kalle noen for dum

- Men han er jo litt dum, mamma! er argumentet. Jeg forsøker meg med litt forsiktig - Jo, ja, han er jo en tulling. Men man skal kanskje ta politikken, ikke personen

Som om det skal gjøre ting bedre liksom

Eldstemann ber meg instendig om å oppdatere ham før skolen i dag, på valgresultatet. - Sånn at jeg ikke går rundt og ikke aner, mamma!

Så det blir en liten politisk runde på badet i dag tidlig 

- Hvor lenge må han egentlig styre? Er det fire år?

- Ja. Hvis han ikke får hjerteinfarkt før den tid da, sier jeg, litt over kanten den der kanskje, men ikke det styggeste folk har sagt i denne sammenhengen heller

- Har vi lov å håpe det? er den spontane reaksjonen jeg får

Nei. Vi har ikke lov å håpe det, faktisk ønsker vi ikke noe sånt. Det var en flåsete kommentar

Men jeg vil tro at jobben som president i USA ikke akkurat er en walk in the park. Og mannen er jo tross alt 70 da

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?