Luksus

Det er på ferie vi forstår hvor forskjellig vi vekter luksus her i familien

Sønnen syns transferbussen fra flyplassen til hotellet på Korfu er skikkelig luksus

Det vil jeg si meg sterkt uenig i

Den er en liten minibuss, helt uten støtdempere og setebelter. Den har et airconditionanlegg som drypper vann. Den har en bussjåfør som er over gjennomsnittet glad i gasspedalen. Og sigaretter. Veien holder ikke akkurat motorveistandard heller. Dessuten er det bekmørkt ute, og jeg roper faktisk Halleluja da vi langt om lenge ankommer hotellet, lysegrønn i ansiktet og ganske svimmel

Men bussen har blått lys i taket, og stjernehimmel, det eneste den mangler er en diskokule. Det er luksus for noen av oss

Det som er luksus for meg, innser jeg nå etter en uke i Hellas, er noe vi tar helt for gitt. Hver dag. Som den mest naturlige delen av livet

Nemlig å få kaste dopapir i do, og ikke i en bøtte ved siden av

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue