Om søvn

Skulle du sett

Dette står på internett, og da må det jo være sant:


Udiagnostisert, selvsagt. Eller nå faktisk selvdiagnostisert

Jeg har flere av symptomene på narkolepsi

Jeg er mye trøtt på dagtid. Etter klokken to går piffen som regel litt ut av meg, og jeg sliter resten av dagen

Jeg har livlige drømmer. Om de er så skremmende vet jeg ikke, men jeg kan jo være sur på mannen en hel dag for noe jeg har drømt

På den andre siden har jeg ikke anfall med svikt i knærne. Ikke ufrivillige hakeslepp heller. Men artikkelen sier jo at man ikke behøver å ha absolutt alle symptomene. Det er helt greit å klamre seg til noen få som passer

Jeg sjekker ut testen man skal ta for å diagnostisere, og skårer høyest på absolutt alle punkter. Sjansen for at jeg sovner i situasjoner som: Sitte i bil (som passasjer altså), Se på tv, Lese, Snakke med noen, er relativt høy. Minst en 2-er, ofte en 3-er

Men hvem klarer å holde seg våken i sånne situasjoner da? Jeg kan til og med sovne mens jeg leser for minsten. Jeg klarer overraskende lenge å lese i søvne, uten at han merker det

(Når det er sagt, syns jeg sånne tester og artikler på nett er skremmende, for det er faktisk folk som tror på dette. Jeg er ikke blant dem, bare for å ha det på det rene)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?