Tenk deg om!

Jeg vet mye om noe. Og så vet jeg litt om noe. Og om noe vet jeg faktisk ingenting

Jeg har for eksempel ingen førstehåndserfaring med norsk barnevern. Jeg har faktisk absolutt ingen erfaring med barnevernet

Jeg har derfor ingen mulighet til å uttale meg om saker som omtales i media, spres i sosiale medier og kommenteres flittig, med store bokstaver og utestemme, av alle som mener de har peiling. Jeg lar derfor vær å uttale meg om disse sakene

Men det jeg har, er en viss formening om hva som fremstilles i media. At det veldig ofte er en side av saken

Derfor tenker jeg at alle dere som mener å ha fasiten på saker som den om glassjenta Ida, eller kommentarer til den barnevernsansatte som skriver en lang kommentar, 13-åringen i Valdres, eller en haug andre saker, kanskje skal passe litt på

For i disse sakene, som i de aller fleste andre saker i verden, er det minst to sider

Prøv gjerne å ha to tanker i hodet samtidig. Ikke kommenter absolutt alle saker så bastant. For det er faktisk mulig det er flere ting rundt saken du ikke vet noe om

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue