Karneval

Det nærmer seg årets karneval på skolen, og det er bestemte temaer for hver klasse. Noe som kan gjøre jobben med å finne kostyme enklere

Eller vanskeligere. Alt ettersom

Sjette klasse har Egypt som tema. Som med faraoer, mumier og den gjengen der. Eldstemann er ikke spesielt glad i å kle seg ut (i motsetning til minsten, som elsker det), og har bestemt seg for mumie

Minsten spør om storebror skal være Mummitrollet. Mamma knekker sammen av latter, og begynner allerede å formulere sms til lærer: "Sønnen lurer på om han kanskje heller kan være Snusmumriken, da han ikke har så lyst til å være Mummi"

Sønnen er meget skeptisk til det med sms til lærer, og selv om han også må le litt, får jeg ikke lov å sende meldingen. Det er synd. Jeg er sikker på at læreren hadde vært med på den. Hun har humor

Så da blir det tre ruller bandasje og vips, liksom

Førsteklasse har tema I vinterkongens slott. Det betyr alt fra mus til konge. Og vi går jo ikke for noe mindre enn konge. Det er jo dumt å velge noe vi allerede har kostyme til, mener jeg. Som mus, for eksempel

Vi googler og sjekker og tegner og forklarer, og ender opp med skikkelig kongekappe med hermelinkant

Det er bare det at Stoff og stil ikke fører hermelin i metervare, så vi kompromisser på jukseku. Det ser jo nesten ut som hermelin. Om man ikke er så kritisk


Kappen blir en konge verdig den. Før minsten kommer på at en vinterkonge ikke kan ha rød kappe. Den må være hvit!

Og det er jo skikkelig praktisk på karneval i førsteklasse i februar. Hvit kappe. Akkurat i det øyeblikk den røde er ferdig

Nå har vi nok en gang kompromisset, og jeg må ut og handle mer stoff. Blått. Ku har jeg nok av

- Og så kan du jo bare bruke denne røde som mønster da, mamma, og lage den blå like lang. Det blir enkelt for deg

Ja. Skikkelig enkelt

- Og når noen har utkledningsbursdag med kongetema, på sommeren, kan jeg jo bruke denne røde

Alltid løsningsorientert


Kommentarer

  1. Jeg har ikke dine syferdigheter, men alle karnevalsantrekkene til ungene mine var hejmmelaget. Merker at jeg blir litt stresset over all syntet"tyllen" i de ferdigkjøpte antrekkene.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue