Et nytt verv, kanskje?

Minsten har begynt i første klasse

Jeg er på mitt første foreldremøte i den nye klassen

(Klok av skade lar jeg vær å engasjere meg i flere av sakene som kommer opp. Blant annet bursdag. Alt som foreslås er nemlig nøye utprøvd fra før. Og jeg vet at det er mye som ikke fungerer. Men det får alle finne ut selv)

Mannen sender meg en melding like før møtet. Jeg ler fortsatt:

"Pass på å ikke få noen nye verv. Husk at det er lov å si at det er nok med julemarked og klassekontakt for sjette klasse"

Jeg sliter hardt da ingen umiddelbart melder seg til å skrive referat, men klarer å stå imot. En mamma, som tilfeldigvis også er lærer i nevnte sjette klasse, legger seg fysisk over meg under valg av klassekontakt

Jeg innser at jeg er blitt mammaen min

Men jeg kommer faktisk ut fra møtet uten nye verv

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?