Sykkel for buss for bane

Om det passer for folk eller ikke, har Ruter altså bestemt at fra og med 7. april og en god stund fremover, vil ikke t-banen gå utover hit til provinsen. De har laget et alternativt opplegg med buss og slikt, men allerede første dag er jo det fullstendig kaos

Siden jeg både bor og jobber langs denne ruten, er det meget uheldig

Samtidig kan det kanskje være hell i uhell. Jeg bestemmer at det går sykkel for buss for bane her i vår. Nå får jeg jo en ypperlig anledning til å vise mine barn at jeg kan sykle

Noe de faktisk går rundt og tror ikke er tilfelle

Derfor får jeg opplæring av minsten, seks år og veldig tøff i trynet. - Jeg skal lære deg, det er best å gjøre det oppe på skolen (der er det nemlig flatt, og han lærte å sykle der for et par år siden.) - Du bare gjør sånn, mamma! Du setter deg på setet, skyver fra med foten og tråkker rundt!

Skulle du sett! Mamma kan faktisk sykle! Ikke så fort i oppoverbakker, riktignok, og det knirker faretruende i sykkelen underveis, muligens under den overraskende vekten den ikke har kjent på et par-tre år. Men jeg kan

Om jeg fortsatt kan i morgen, om jeg i det hele tatt kan bevege meg i morgen, er jo en helt annen sak

Og så er det jo mulig at det blir bil for sykkel noen dager. Særlig på dager med regn eller snø. Eller yr. Eller på kalde dager. Eller dager med meget varm og stekende sol. Eller dager jeg har ekstra mye å gjøre. Eller dager jeg er veldig sent ute. Eller de dagene jeg bare ikke føler for å sykle

Kommentarer

  1. Jeg støtter deg i dette. Smart valg!!! Jeg løper istede for bane og har funnet ut at trening til/fra jobb er helt genialt. God sykkeltur i morgen og det neste året;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue