Shaun in the city

Det er påske, det er ferie og det er gøy for liten og stor




Frem til 25. mai kan du finne 50 forskjellige sauen Shaun rundt i Londons gater. Jeg kan love deg at du blir litt hektet


Minsten og mamma får dilla, og mens storebror drar med seg pappaen gjennom Dungeons, med både skremsel og tortur, tar vi oss en langtur rundt i byen på jakt etter Shaun

Vi møter ganske mange mennesker med kart, mobil, gps og små barn på slep, på steder jeg aldri har vært før. Det viser seg at det finnes ganske mange bare rett rundt hjørnet fra hotellet vi bor på, og vi ender opp med en samling på 22 forskjellige sauen Shaun. Det er en fin måte å få sett nye deler av byen, det her



Du kan også laste ned en app. Det gjør ikke vi, men jeg tror den fører til enda mer gøy, med koder og registreringer og alt mulig. Vi holder oss til å ta bilder av alle vi finner

Fra juni vil det være 70 Shaun-er i Bristol, og i oktober skal alle skulpturene auksjoneres bort. Inntektene fra hele denne kampanjen går til Wallace & Gromit's children's charity, som støtter barn på sykehus i hele Storbritannia


Det er en super måte å få med seg litt umotiverte barn rundt i London - og så slår jo konkurranseinstinktene inn, samtidig som inntektene går til et godt formål

Vi er litt uenige om hvilken Shaun som er kulest. Minsten mener kake-Shaun i Covent garden er den fineste, jeg liker best Gruffalo-Shaun på Picadilly cirkus

Jeg ønsker meg en slik kampanje her i Oslo. Minsten ønsker seg en Shaun i hagen. Vi får se 8. oktober! Eller kanskje ikke. Det holder kanskje med bilder av de 22 vi faktisk finner

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue