På chiakjøret

Ikke fordi jeg er så veldig opptatt av å følge moten. Ikke fordi jeg er så innmari sunn. Men fordi det er superenkelt. Og overraskende godt. Det er ikke alltid jeg liker disse motegreiene, men denne liker jeg

Da er det jo en bonus at det er sunt da. Og sett i sammenheng med min andre nye greie - sykling til jobb - er det jo greit med denne effekten da:
"... frøet kan nemlig gi deg mer energi, øke styrke og utholdenhet..."

Alt som kan gjøre seg selv, så jeg slipper å koke, steke, forberede masse, men som bare skal blandes, svelle og spises. Genialt

Chiafrøpudding til frokost. Ny dille. Og ikke bare hos meg, ser det ut til, siden de fleste butikker er utsolgt for frøene


Bland to dl mandelmelk og en dl kokosmelk, tilsett tre spiseskjeer chiafrø, la stå i kjøleskap over natten, strø over det du måtte ønske av frukt eller bær, og vips - frokosten er klar


Ok. Så ser det litt ut som froskeegg. Men det er godt altså. Jeg lover deg

Kommentarer

  1. Ja dette er genialt. Jeg slenger det inn blandt maten til ungene både her og der jeg og de merker jo ikke noe til dette men får i seg mye bra:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue