Meldeplikt

Forrige lørdag ringer telefonen. Det er mammaen min

Mamma: - Hei, er dere hjemme nå, så kommer pappa innom?

Jeg: - Eh. Nei. Det vil si, de andre vet jeg ikke noe om. Jeg er jo i Tyrkia

Mamma: - Hæ?! Tyrkia?!

Jeg: - Ja. Har jeg ikke sagt det? Jeg må jo ha fortalt det?

Mamma: - Nei det har jeg ikke hørt noe om

Tre dager senere ringer jeg mamma for å si at jeg er trygt tilbake i Norge igjen

Mamma: - Ja, nå er det bare to uker til operasjonen

Jeg: - Hæ? Operasjon?!

Det viser seg at vi faktisk ikke har kommunisert siden jul. Eller deromkring. Den gjensidige meldeplikten som har eksistert i omtrent førti år, er borte, ser det ut til

Jeg har altså vært en uke i Tyrkia, nærmere bestemt Ankara, på fotokurs

Mamma skal visst få ny hofte i mai

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue