Litt om pupper

- Mamma, du har store pupper! Sier minsten

Han er tydeligvis ikke så godt vant. Antakeligvis er han den eneste i hele verden som mener akkurat det. Jeg trenger ikke akkurat gå i spesialbutikk og få hjelp av damer med peiling, for å finne en bh som passer, liksom

Nå er det sånn her i livet, at damer må inn til kontroller for både det ene og det andre, det ene faktisk mer ubehagelig enn det andre, når de kommer opp i en viss alder. Det viser seg at jeg er kommet i den alderen

Jeg har i dag altså vært til mammografi. Og det er ikke noe jeg syns er spesielt festlig. Selv om det ikke frister til gjentakelse, forstår jeg det jo, at det kan være greit, og sier ja til å bli innkalt annenhvert år fremover

Man blir jo ikke yngre heller

Jeg tror ikke damen med røntgenapparatet er helt enig med minsten i at mamma har store pupper. Der hun drar, presser, stapper og trykker for å få puppen til å ligge mellom de to platene lenge nok til å få tatt et bilde, virker det i alle fall ikke som hun er overvettes imponert

Ikke nok med at hun sliter litt, jeg blir også bedt om å se til venstre mens hun holder på. Og ser rett i et speil. Det er ikke et vakkert syn. Det viser seg at vel er puppene små, og akkurat der og da veldig flate og rare i formen, men alt annet ser stort ut i det speilet. Særlig den bilringen

På toppen av det hele gjør det vondt

Det viser seg at det, ifølge den svenske legen jeg snakker med, er trygge og fine forhold inni mine pupper. Selv om jeg ser noen flekker på skjermen under ultralyden. Jeg forstår ikke nøyaktig alt hva han sier, han har en utrolig rar svensk dialekt. Men han smiler da han forklarer at det er ribbein. Det er i mitt hode litt rart at jeg bare har ribbein på venstre side, og ikke på høyre, men jeg er jo heller ikke lege, så det stemmer nok

Siden han smiler, mener jeg

(Og til dere som har googlet pupper og venter å finne flotte bilder av struttende saker både med og uten silikon her, må jeg nok dessverre skuffe dere)

Kommentarer

  1. Godt at det står bra til med puppestellet ditt. Jepp, sånne maskiner er ikke behagelige, been there, done that.
    http://innerstiveien.blogspot.no/2014/08/tette-kjertler.html

    SvarSlett
  2. Jeg blir kjeftet på fordi jeg ikke har gjort det der enda. En venninne som bor i Spania sier at der gjøres sånt hvert år fra mye yngre alder enn her. Og siden mamma har hatt brystkreft, kunne det jo være lurt. Jeg tenkte på det og kom til at med så lange og store doier jeg har, burde det være greit. Men jeg har blitt forsikret om at det gjør like vondt for det. Så nå har jeg ikke lyst.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue