Klasseromsvask

Nå som sønnen er blitt såpass stor, er vi ikke altfor ofte innom skolen lenger. Frem til tredje klasse hentet jeg stort sett hver dag, og hadde en viss oversikt over hva som foregikk. Nå klarer han seg selv, og de eneste gangene jeg er innom er på møter eller - som i dag - på klasseromsvaskingen

Noen ønsker å fjerne hele vaskingen. Jeg tenker at såpass tid har jeg, at jeg klarer å dra meg på skolen en gang pr semester for å vaske klasserommet. Og har jeg ikke tid, betaler jeg en tiendeklassing for å gjøre det for meg

Det er en steiner-greie. Vi skal gi noe tilbake til klassen ved å vaske. Jeg kjenner ikke at jeg gir så mye. Jeg legger ikke igjen masse gode energier. Jeg er ikke så antroposofisk av meg. Men det blir rent da

En skikkelig viking
Jeg får noe annet ut av det. Jeg får muligheten til å sjekke bøkene til sønnen


Antakeligvis med litt hjelp, det her, sønnen "husker ikke helt"

Det er nemlig ikke hver dag jeg ser dem. Han har jo ikke allverdens med lekser, og er heller ikke av den mest meddelsomme typen. Det kan altså gå ganske lang tid mellom hver gang jeg får se resultater av skolearbeidene


Tors hammer blir smidd
Derfor er det alltid spennende å vaske klasserommet

Skjønnskrift
I dag blar jeg meg gjennom norrøn mytologi, geometri, brøk og vikingtiden. Og blir som vanlig overrasket over hvor flink sønnen er til å tegne. Dessuten skriver han veldig pent til tiårig gutt å være

Som bonus får jeg også med meg en magisk solnedgang

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?