Hvor går grensen?

Ja, jeg har ytringsfrihet

Jeg ser at humor kan brukes til det meste. Jeg sier ikke at vi skal slutte å se humor i ting, om det nå er religion, politikk, utviklingshemming, halte, slitne mødre eller rotete hjem. Og jeg sier ikke at noen skal gå til fysisk angrep på andre om det er uenighet

Men det bør gå en grense. Om ikke i ytringsfrihetens navn, så i det moralske og etiske?

jeg tulle med alt, bare fordi jeg kan? Hvor går grensen? Når er det ikke lenger humor men bare slemt?

Mitt barn får ikke lov til å si til et annet barn at hatten hans ser ut som en frisbee. Det er mobbing. Men jeg skal få lov til å gjøre narr av noe som veldig mange mennesker tror på og tar alvorlig

Hvordan skal jeg da lære min sønn at man ikke skal le av andre?

Kommentarer

  1. Ja, jeg synes også dette er vanskelig. Hvem skal bestemme hvor grensa går? Handler det ikke mer om respekt og høflighet enn ytringsfrihet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Definitivt om respekt og høflighet!! Og veldig vanskelig!

      Slett
  2. Veldig enig med deg. Jeg synes også dette har store paradokser. Skal man kunne si hva som helst bare fordi man kan?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?