Sliten

Vi har regler her i huset. Noe det viser seg at en del nabounger ikke har

Blant annet får ingen gå ut fem minutter før middagen er klar. Mest fordi mamma ikke gidder å løpe hele nabolaget rundt for å lete etter barn som skal spise. Men også litt fordi det er greit å roe ned to hakk og være i stand til å innta middagen noenlunde i vater

Vi har også regler rundt leggetid. Noe veldig mange nabounger ikke har. Og der er vi ganske strenge. Etter halv syv skal de komme med meget gode argumenter for å få gå ut på hverdager

Særlig hvis gutta er slitne. Da er det faktisk lov å roe ned med barnetv og kveldsmat, for så å legge seg i rimelig tid

I dag er minsten så sliten at han nesten sovner i barnehagen. Det betyr litt tidlig kveld

Litt før syv ringer det på. To kompiser vil ha minsten med seg ut

Og det er her jeg ser resultatet av reglene: Minsten vil ikke

- Du vil jo aldri komme ut!

- Det er sent. Jeg skal snart legge meg. Og så er jeg sliten

Han tør å si ifra. Han tør å innrømme at han har leggetider de andre ikke har. De vet antakeligvis ikke hva leggetider er

Jeg er så stolt. Og veldig sliten. Alle har litt tidlige leggetider her i huset i dag, kjenner jeg

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue