Regn i sløret bringer lykke

Vi har vært i bryllup i helgen. Jeg må si det, at det er altfor få som gifter seg. For selv om jeg ikke er spesielt romantisk anlagt, er det noe eget med bryllup altså

Og særlig dette. Det er helt spesielt. Både på grunn av folkene. Av stedet. Og av alt rundt

Et brudepar, som etter ti år og fire barn, endelig gifter seg. Alle vet det: De er ment for hverandre. De passer som hånd i hanske. De er yin og yang. Og alle sånne klisjeer. De er så fine. Både utenpå og inni. Og jeg er så glad for at jeg får ta del i festen

Et brudepar som skal flytte til India og derfor gifter seg i indisk brudestas. Noe dempet, etter indisk standard, men relativt eksotisk etter norsk målestokk

Bruden ringer meg mens jeg er i byen. - Kan du ordne et sjal til meg? Kjolen er grønn. Det er alt jeg får vite. Så lykke til, liksom

Noen ganger har man flaks. For jeg ender faktisk med å kjøpe et sjal som ser ut som det er sydd samtidig med brudgommens dress. Fullstendig match med både kjole og dress altså. Det må jo bety noe? For fremtiden, mener jeg

God mat og nok vin. Og masse kaker!

Utrolig morsomme taler. Både fra brudgom, brud og alle de andre

Et bryllup med fantastiske rammer. Ytterst på Verdens ende. Med vielse ute, i vind men sol. Hvor en av parets gutter spiller sjarmerende falskt på klarinett for mamma og pappa. Med mat og drikke inne, mens regnet høljer ned. Og så to regnbuer da. Hver sin vei. Ikke symbolsk, får vi anta, bare veldig veldig kult å se

Trenger ikke Photoshop på disse bryllupsbildene

Så folkens, sleng dere rundt. Gift dere! Hyll kjærligheten! (Og inviter gjerne meg)

Og i de aller fleste tilfeller er det også ganske praktisk

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?