Om orrleik og støvler

Det er fordeler og ulemper med det meste

Barnehagen til minsten, for eksempel. Den er jo helt super for sånne som oss, som er skikkelig dårlige på friluftsaktiviteter. Minsten får dekket alle turbehov der, mens mor kan slappe av hjemme på sofaen

I forrige uke overnattet 2009-barna ute i gapahuken i barnehagen. Til stor glede for både liten og stor. Den overnattingen kan vi se på som en opplading til dagens happening - orrleik i Østmarka. Egentlig for de største, men de er ikke så mange i år, derfor får 2009-barna tilbudet om å være med også

Og minsten sier jo ikke nei til sånt. Telt, sovepose, primitivt liv i skogen. Alt mammaen hans ikke liker, med andre ord. Jeg går jo ikke i skogen i ormsesongen. Nå som våren starter stadig tidligere, er den sesongen faktisk ganske lang

Minsten derimot, klar som bare det. Sekken er pakket, med både tannbørste, ull og solbriller. Kledd for en hver anledning

Helt til det kommer til skotøy. Det er her ulempene kommer inn. Siden vi sjelden eller aldri beveger oss i myrlendt terreng, tenker jeg sjelden på støvler når det ikke regner. Og det har jo ikke regnet på en stund. Tidlig tirsdag morgen oppdager vi derfor at minstens føtter plutselig er blitt for store til støvlene. Vi finner vintersko, og satser på at det går greit

All kred jeg har i barnehagen forsvinner på et blunk. Det går altså ikke bra med vinterstøvler. De skal nemlig gå over en myr

Heldigvis finnes det foreldre med mer system i sakene enn jeg. Minsten får låne støvler av en venninne, og turen kan begynne

Mens jeg må bruke dagen på å finne ut hvordan jeg skal bygge opp igjen alle de plusspoengene som forsvant med de små støvlene

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?