God natt min skatt

Jeg går en runde innom alle gutta før jeg legger meg om kvelden. Det er ikke alltid eldstemann er så glad i mamma, da benytter jeg anledningen til å kose litt ekstra, når han sover. Pluss at jeg sjekker telefonen hans, hvem som har ringt etter halv ti. Det er overraskende mye ringing etter halv ti blant sånne tiåringer. (Telefoneringen hans er topphemmelig, og jeg har ikke pinkoden hans. Derfor får jeg bare sett på varslene på skjermen, men det gir meg i det minste et snev av kontroll)

Minsten våkner aldri. Han kan jeg tulle inn i dyna, smaske på panna og snakke med. Han sover like godt

Mannen er som regel våken, når jeg stikker hodet innom gutterommet. Der sitter han ved en skjerm, helt i sin egen verden. Det er greit å si god natt der, for når han endelig kommer og legger seg, har jeg sovet en god stund

Eldstemann. Han sover litt lettere enn minsten, og merker at noen kommer inn

Han - litt småskremt: Hvem er du?

Jeg: Jeg er mammaen din

Han: Åja. Jeg trodde du var en annen

Hvem han tror skal komme inn på rommet hans på kvelden, er litt uklart

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?