Reservasjon - eller ikke reservasjon

Jeg hadde bestemt meg for å holde meg langt unna denne reservasjonsdebatten. Av ulike årsaker. Men mest fordi jeg er redd jeg kan bli skrekkelig irritert

I dag får jeg bekreftet mine antakelser. Jeg er så dum at jeg klikker meg inn på en lenke til en artikkel hos tv2

Og blir umiddelbart glad for at jeg ikke tilhører legefellesskapet i Bø. Verken som pasient eller som lege. Der sitter nemlig to voksne menn og sutrer som unger: Hvis jeg ikke får reservere meg, så slutter jeg...

Javel. Blir du tvunget til å sitte i den jobben?

Og det er ikke aborthenvisning de to mannlige legene vil reservere seg mot. Nei, det er å sette inn spiral. For å sette inn spiral er nemlig å avbryte et liv som allerede er påbegynt

I motsetning til abort da. Som de gjerne henviser til. Det nekter den kvinnelige kollegaen. Hun derimot, setter inn spiral

Tenk om galskapen i det minste kunne være konsekvent

Jeg reserverer meg herved mot inkonsekvens

Kommentarer

  1. Jeg så ikke på uttalelsen fra legen i Bø som noen trussel. Vil han ikke, så får han la bli.

    Ellers er hele resten av debatten, uverdig i mine øyne.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue