Jakten på soyapølsene

Jeg er som regel veldig ordentlig. Snill pike. Leverer alltid det jeg skal, innen fristen. Står opp tidlig for å bake ut rundstykker som bør leveres så ferske som mulig. Lager sjokoladekaker og baker boller til diverse sammenkomster. Alltid

I dag er jeg nær ved å bryte dette. Jeg formulerer meldingen til lærer i hodet mitt, og forbereder sønnen på at de vegetarbarna som ikke får soyapølser på karneval i morgen, heller får spise en ekstra kakebit. Eller noe sånt

For etter to kvelder og fem butikker står vi fortsatt uten de j...la soyapølsene vi skal levere til karneval. Det hadde vært enklere om jeg måtte bake en langpanne med sjokoladekake. Egg og mel finnes jo i en hver butikk

Sist jeg kjøpte soyapølser, var jeg på Ultra. Siden gårsdagens jakt gjennom diverse butikker var resultatløs, drar vi ved godt mot i retning Bryn i dag, siden der har de jo sånne ting. Begge gutta og mamma halvslitne i bilen og Jada vennen, om dere er greie skal vi kjøpe en is

I dag er det ingen soyapølser på Ultra på Bryn. Ikke på helsekostbutikken på Bryn heller

Riktig sur og med veldig lavt blodsukker, til tross for en dobbel italiensk is med kirsebær og sjokoladebiter, kjører vi hjemover, mens jeg altså inni hodet mitt forbereder meldingen til læreren. Om at kanskje de som er så veldig opptatt av soyapølser kan sørge for dem selv? Eller at det følger med en oversikt over hvilke butikker som fører soyapølser? For oss som til daglig ikke bryr oss noe særlig om soyapølser, eller andre soyaprodukter for den del

I et siste desperat forsøk på å fortsatt være flink pike og levere det jeg skal, stopper vi på Kiwi her hjemme, altså den sjette butikken vi prøver

Der har de soyapølser

Det er nesten så jeg blir enda mer sur av det

Kommentarer

  1. Jeg er veldig glad for barna på karneval og på dine vegne, at Kiwi har soyapølser.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?