Trelim

- Mamma, har vi trelim?

Helt vanlig spørsmål fra fireåringen, det ja

- Når malingen er tørket, skal jeg tegne på detaljer


Tror egentlig ikke han vet hva detaljer er, sånn eksakt, men han snapper opp alt. For tiden er Art attack på Disney stor favoritt. Art attack er programmet. Leon er mannen. Det er ikke så lett å forstå, så hos oss er Art attack mannen. Alt denne mannen gjør, må prøves ut. Derfor er trelim og detaljer for tiden hyppige ord i minstens vokabular

Han har forstått noe da. Papir i vann blir klissete og kan klistres på en pappeske. Bland litt trelim i malingen, og det vil sitte enda bedre


Installasjonen skal ikke bli et hus. For ingen hus er så fargerike da, mamma

Daah, liksom

Jeg er fortsatt litt usikker på hva det er. Det ligner ikke nevneverdig på de kreasjonene Leon hos Art attack lager. Men prosjektet engasjerer og sysselsetter minsten flere ettermiddager på rad. Jeg lar ham holde på. Trelim, pappesker og akrylmaling er en grei pris å betale for kreativ utfoldelse. Jeg skryter og ser og ojer meg og er kjempeimponert. Han er strålende fornøyd, og veldig stolt

Siden stubben nå er litt glemt, er det jo greit å ha et nytt prosjekt til høstutstillingen da


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue