U-landsproblematikk

Sønnen får nye lærere, og jeg går forandringene i møte med åpent sinn og positiv innstilling, uten å ta sorgene på forskudd

Det samme forsøker jeg med ny regjering. Vi har hatt Høyre-regjering før, uten at det gikk riktig galt. Vi har hatt andre enn Jens til å lede landet. Dette kan gå riktig så greit, om vi er åpne og positive og ikke tar sorgene på forskudd

Men dessverre. Jeg sliter nok litt mer med de regjernigsgreiene enn med de nye lærerne. Det må jeg innrømme. Jeg forsøker å være fordomsfri og åpen, tolerant og inkluderende. Men jeg kjenner jeg kommer til kort noen ganger

Det er ikke egentlig politikerne jeg reagerer på. Det er velgerne som har stemt dem frem til å lede landet vårt. De har stemt på nettopp disse fordi vi i Norge sliter. Vi er et u-land sånn samferdselsmessig. Visstnok

Har disse menneskene noen gang vært utenfor Norges grenser? Og da mener jeg litt lenger enn Svinesund

Kommentarer

  1. Ha ha, vi har jo nettopp vært i Thailand og da vi var på en biltur på rimelig elendige veier, spurte en av gutta "Hvorfor sier så mange at vi har så dårlige veier i Norge?" Tror nok hvis man reiser litt lenger enn Svinesund, får man et annet perspektiv på tingenes tilstand, ja.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue