Tullær'u?

(En enklere overskrift - for folk flest)


Jeg tror de tuller


Jeg er så naiv. Når jeg leser i avisen at Carl Ivar legger skylden over på Arbeiderpartiet når en mann tar livet av en jente, da tror jeg det er tull. Han mener det vel som privatpersonen Carl Ivar, ikke som den kjente ekspolitikeren Carl Ivar. Men likevel. Det er kanskje flere enn jeg som sliter med å skille de to fra hverandre

Jeg tror det er tull når Christian sier at han ønsker avgift for å bruke biblioteket. Det er jammen godt man kan kjøre bompengefritt til biblioteket da. Man kan kjøre dit i fylla faktisk. For Per ønsker brede og fine veier, så folk flest kan ha muligheten til å kjøre i fylla uten fare for liv og helse. Etter at de har kjøpt øl døgnet rundt, og har råd til det på grunn av skattelette. Men et gratis gode, som et tilgjengelig bibliotek for alle, det må vi få avgiftsbelagt


Jeg tror det er tull når Per (igjen) sier at utlendinger ikke skal få følelsen av å være på noe luksusspa når de sitter i fengsel i Norge. For å sitte i fengsel er nettopp det enhver utlending ønsker. Nemlig. Og da er det dumt å lokke dem til Norges flotte fengsler med fasiliteter som tv og skoletilbud og lufting mer enn en gang i døgnet

Jeg har nå lest litt på partiets nettsider. Og jeg tror fortsatt de tuller. Der står det at norske myndigheter ikke ser med velvilje på at folk (flest da, antakeligvis) flytter. Det står, direkte hentet fra nettsidene:

"Fremskrittspartiet mener muligheten til å flytte er en naturlig del av den valgfriheten vi skal ha som enkeltmennesker. Vi mener norske myndigheter skal bistå slik at flytting kan skje så smidig som mulig."

Dette gjelder (vel og merke) bare norske nordmenn som ønsker å flytte til utlandet. Med alle velferdsgoder fra Norge i baggasjen, og med et ønske om å kunne gjøre seg forstått på norsk i Spania


For det gjelder jo ikke flyktninger og asylsøkere som av humanitære eller politiske grunner trenger å flykte fra landet de kommer fra. De skal aller helst bare bli der de er. I egne asylmottak til og med

Jeg er på fornavn med alle disse. Per, Christian, Carl Ivar. For de er jo folk flest. Mannen i gata, liksom. Og det er klart jeg er på fornavn med mannen i gata.

Bortsett fra at mannen i gata mi ikke heter Carl Ivar eller Per. Han heter Mohammed, Sajid eller Hassan. Og er ikke regnet med blant folk flest. For kona til Mohammed går med hijab. Og selv om Per mener alle skal ha valgfrihet, gjelder ikke dette kona til Mohammed. Det gjelder Elin og Siv og Unni. Ikke Hanan og Amal og Khadra

Jeg skulle ønske de tullet. Men jeg er redd de mener det

Kommentarer

  1. Så godt skrevet!

    (Jeg kunne visst ha kommentert på alle innleggene dine jeg (jeg skal fortsette å bla meg videre gjennom bloggen, men prøve å la være å spamme deg med kommentarer. Heia deg! Hilsen nattvakten som plutselig fikk noe å fylle den rolige vakten med. Takk! )

    SvarSlett
    Svar
    1. Men velkommen skal du være! Og kommenter ivei :-D

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue