Hei hå - nå er det snart jul igjen

Ifølge sikre kilder er det snart jul. I dette øyeblikk oppdager jeg at det er akkurat tre måneder igjen

Jeg har ikke helt fått det med meg, det var jo nettopp sommer, var det ikke? Men det går vel brått opp for meg, vi har hatt påmelding til årets julebord, snart kommer innkalling til julemarkedskomité, snart kommer ønskelistene fra gutta, snart kommer det snø. Og julemarsipan i butikkene. Bare de får avsluttet salget på påskemarsipanen fra tidligere i år

Jeg tror kanskje jeg skal droppe å handle i butikker i år. For å slippe å bli så sur. Vi vurderer å reise bort i julen, bare for å slippe unna det verste maset, og alle julegavene vi egentlig ikke trenger. Men jeg er redd vi ikke kommer oss så langt som til å gjennomføre det

Derfor har jeg i år bestemt meg for å gjøre unna all julegavehandling på nett. I god tid før jul. Hos lekmer.no for eksempel, der finner man mye. Klær, sko, leker, møbler. Vogner og bilseter. Heldigvis trenger jeg ikke akkurat sistnevnte lenger. Ikke det at vi trenger leker heller, men det er visst ikke alle her i huset som er helt enige om akkurat den saken.

De har til og med Reimadresser på Lekmer. Det trenger vi faktisk. Jeg lurer på om jeg må få med meg minsten og se på disse sidene. Sånn at han kan peke på den dressen jeg allerede har sett meg ut til ham. Jeg kan jo late som han har et valg, i det minste

Og skulle du sett. De har uglekasser som passer Expedit-hyllene fra Ikea. Den kommer vel på min ønskeliste i år da. Selv om den står i kategorien 0-12 år



For noen tur til Miami i julen blir det vel ikke. Og blir det ikke Miami, vil jeg ha julegaver

Kjenner jeg meg selv rett, sitter jeg vel i sofaen 22. desember og legger både det ene og det andre i handlekurven. Og satser på ekspresslevering innen den store dagen

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?