Ferie - en oppsummering

Ferien går i samme tempo hele uken. Sen frokost, basseng, lunsj, basseng, middag, i seng
 
Når sant skal sies, kan vi være hvor som helst i verden. I et land med flere soldager enn Norge, med basseng og lett tilgang på hvitvin. Bortsett fra dagsturen inn til Dubrovnik, ser vi i grunn Radisson Blu resort. Og det er det. Eller - turen fra flyplassen, som til og med ligger i et annet land, er lang og forsåvidt innholdsrik. Jeg får faktisk lyst til å reise på ferie til Montenegro etter den bussturen
 
Nå er vi vel hjemme igjen, og selv om det er supert på ferie, er det også veldig deilig å komme hjem. Minsten gleder seg vilt til å se igjen sengen sin, og styrter opp for å sjekke om den er rød eller hvit med det samme vi kommer inn døren
 
Den er fortsatt hvit
 
For å oppsummere en uke på ferie, kan jeg si:
 
Reiseselskapet har et par ting å lære om kundeservice. Da vi på tirsdag vil til Dubrovnik, bruker vi deres sms-tjeneste for å få svar på hvordan vi kan komme oss dit. De lover svar innen tre timer. Fredag morgen kommer svaret
 
Jammen godt vi er i stand til å finne ut av ting selv. Hvis noen lurer, så går det båt til byen klokken 11 og tilbake klokken 16. Buss går det flere ganger om dagen. Bussen koster, for åtte personer, 420 kunas. Det betyr 420 kroner. Dette er informasjon jeg tenker en reiseleder kanskje burde ha i hodet og kunne gi svar på umiddelbart. Men hva vet vel jeg om service og reiseledere?
 
Minsten er jo en fin fyr. Rent objektivt sett. Han blir om mulig enda nydeligere når ansiktsfargen blir brun og håret solbleket. Selv den litt morske damen i innsjekkingsskranken på flyplassen i Tivat smelter, og mener han er beautiful. Jeg kan jo ikke annet enn å si meg enig
 
Minst i solnedgang


 
Eldstemann svømmer som en fisk, og har ikke arvet mammaens aversjon mot vann over hodet. Han stuper uti, og er vel til tider mer under enn over vann
 
Det er supert å reise på ferie sammen med venner med barn. Alle har noen å leke med. Både voksne og barn. De største liker seg etter hvert så godt i vannsportavdelingen at de ender opp med fire turer i sofa bak båt i full fart. Eldstemann er i ekstase over å få lov alene, uten voksne. Mens pappaen egentlig ville være med
 
Vannsportaktiviteter
 
Jeg har sjelden sovet så godt på ferie som på denne turen. Det er klart at å stå opp klokken fire for å komme seg til flyplassen i tide, hjelper på for søvnen sånn den første kvelden. Jeg slokner som et lys. Vanligvis er sengen vond og dyne er som regel et fremmedord. På Radisson har de norsk standard, med god dyne og masse puter. Det er altså ikke bare første kvelden jeg sovner med det samme jeg legger meg. Bare den siste natten sover jeg dårlig. Det er mest fordi jeg ligger og venter på at alarmen skal ringe 04.15, slik at vi kommer oss hjem igjen også
 
Det er helt greit å bli oppgradert fra en toroms til en treroms leilighet på 100 kvm, med to bad og utgang til terrasse. Uten at noen egentlig kan gi oss noen forklaring på hvorfor
 
Minst i farta
 
Jeg tror vi kan konkludere med at alle var enige om at det hadde vært en fin tur

 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?