Ferie - dag 2

Livet er fortsatt helt greit i Kroatia. Stranden er ikke full av sand, og sånn sett super for mammaen. Gutta ønsker seg vel egentlig en litt annen type strand enn rullestein, men det meste går jo greit etter en liten tilvenning



Minsten blir stadig tøffere, og kan på slutten av dag to dukke under med hodet i bassenget, selv om han både holder seg for nesen og må opp umiddelbart for å tørke seg med et håndkle i ansiktet

Eldstemann har helt uten at jeg visste om det, lært seg både litt mer avansert svømming, med stuping og salto med og uten skru både over og under vann. Det går mye i uttrykk som 360 og 540 og dobbel salto, uten at mammaen egentlig klarer å henge helt med

Han bader forøvrig så lenge at fingertuppene faktisk begynner å blø. Veldig spesielt. Om noen med medisinsk kompetanse kan forklare meg hva det er, ville jeg satt stor pris på en liten kommentar om det

Minsten sjarmerer japanske turister med sitt lyse hår, og lærer seg å be om regningen på restaurant




Høydepunktet så langt er vel det lokale omvandrende bandet, med kontrabass, trekkspill og gitar, som synger for alle som sitter og spiser. Where you from? Ah, Norway - og så stemmer de i med en ompa-versjon av Øl, øl og mere øl. På norsk




Ikke mitt stolteste øyeblikk, kjenner jeg

Nå sitter vi ute og ser på den største månen i historien, eller hva det skulle være, og hører på naboene prate på språk vi ikke forstår

I går, derimot, forsto jeg absolutt hva hun sa. De hadde bare glemt å lukke vinduet. Jeg jobbet hardt med å lede guttas oppmerksomhet bort fra det som foregikk, for å slippe å svare på spørsmål som: hvorfor roper damen så veldig, har hun vondt noe sted?

- Blogget på iPhonen min!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?