Den gode gjerningen

De fleste mennesker ønsker å gjøre en god gjerning, støtte de som kanskje ikke er like privilegerte som en selv

Noen gir til tiggere

Noen støtter lokale aktører som fotballag og korps

Noen reiser ut i verden med organisasjoner som jobber for å bedre forholdene hos de som ikke har det så bra

Det nyeste nå er kaffe på vent. Neste gang jeg skal kjøpe kaffe ute, vil jeg også gi en kaffe på vent

Det er små og store ting som kan koste deg så lite å gjøre, men som betyr så uendelig mye for dem som mottar gaven

Vi har et fadderbarn, gjennom Plan. Hver måned går det 240 kroner fra oss til ham, som bor i Burkina Faso og mangler det meste av det vi ser på som nødvendigheter. Med disse 240 kronene får han rent vann og skolegang. Det koster meg ikke så mye, men betyr mye for ham. Og det betyr mye for eldstemann her i huset, det er han som står oppført som fadder. Det er veldig greit at han også forstår at ikke alle barn er like heldige som barn i Norge

Fra og med i dag har jeg også en ny hjertesak. Jeg syr luer, som jeg selger. For hver lue jeg selger, vil jeg gi  20 % av salgssummen videre til Barnekreftforeningen

Luer med brem koster 180 kroner, luer uten koster 120 kroner


Ønsker du å kjøpe en lue, sender du meg bare en e-post på post@dragemamma.net - så tar vi det derfra

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?