Pappabonus

Aftenposten skriver i dag om bedrifter som betaler småbarnsfedre en fet bonus for at de ikke skal være hjemme i permisjon med barna sine.

Jeg er helt for at folk må få velge selv, finne ut hva som passer best og legge opp livet som de vil. Så lenge de ikke forkynner for meg hva jeg burde gjøre.

Men

Det er et stort men her

Er menn virkelig så uerstattelige på jobb? Er det virkelig verdt det? Å ofre tid med egne barn for 50.000 kroner?

Og hvorfor får ikke damer det samme tilbudet?

Takk og lov for at min mann faktisk har valgt permisjonstid med gutta.

Kommentarer

  1. Penger er makt - også over verdier?

    Jeg synes det er trist.

    SvarSlett
  2. Det er klart menn er mer uerstattelige på jobb, hva tar du dem for?? Vanlige mennesker sånn som oss? Hmmpfff....

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?