Snart sommer...

I alle fall i følge Dagbladet.
 
Meteorologene har endelig begynt å uttale seg om sommerværet. Vi er jo tross alt i slutten av januar allerede.
 
Jeg sier ikke at det ikke er pent
- det er bare altfor kaldt...
Som det ikke er deprimerende nok med minus 16 når jeg kjører til jobb om morgenen, må jeg nå også lese at det i sommer blir våtere og kaldere enn i fjor.
 
Går det an, lurer jeg på da? Hvordan skal været klare det?
 
Jeg orker ikke lese hele den lange artikkelen, det er utrolig mange ord for å si: Sommeren blir skikkelig kjip.
 
Jeg vet ikke hvorfor de sier det allerede i januar. Men nå har det vel vært sånn de siste årene, at de melder knallsommer fra februar og utover. Og når sommeren endelig kommer, er det ingen som oppdager det. Taktikken er nå å snu det hele, de melder dårlig vær fra januar og fremover, for at vi rett og slett skal få oss et skikkelig varmesjokk i juli.
 
Det gleder jeg meg til.
 
Heldigvis har vi allerede bestilt sommerferie i et utland med flere soldager enn Norge, så en uke med sol og sommer får vi i alle fall. I tilfelle spådommen min ikke slår helt til.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?