Skinkestek?

Skinke som henger på stabburet
Mamma, vi må ha skinkestek! Vi må kjøpe skinkestek! Du glemte å kjøpe skinkestek! Og sånn fortsetter det i to timer, innimellom også ledsaget av tårer.

Akkurat det ordet er det ikke så ofte jeg tar i bruk, kjenner jeg. Det er kanskje ikke helt standard middag hos noen under seksti? Men jeg forstår faktisk hvor det kommer fra, siden vi er på Hakkebakke-kjøret om dagen.

Så nå er mamma musen som hjelper Mikkel med å gnage ned en stor skinke som henger på stabburet. En rørepinne fra Jotun og et hoppetau må illudere skinken som henger i tauet.

Mamma orker nemlig ikke å gå i butikken akkurat nå for å kjøpe de nødvendige rekvisitter.

Kommentarer

  1. Bra løsning på behovet for rekvisitter. Eller synes jeg Skinkesteik har fått et ufortjent dårlig rykte. Men svinekjøtt må ikke steke/koke så lenge at det blir tørt. I gamle dager skulle kjernetemp være mye over 70 grader. Jeg tar ut på 62-64. Saftig og godt. http://bestemorsmat.blogspot.no/search/label/Skinkesteik

    SvarSlett
  2. Hehe.. pleier dere ikke spise skinkestek hver søndag, altså?

    Skinkestek er godt det, kanskje særlig med en blanding av honning og sennep på toppen. Og fløtegratinerte poteter til!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?