Container

Jeg er ikke en sånn ekstrem veskeperson, jeg kjøper ikke nye vesker til stadighet. Jeg bytter heller ikke veske hver dag. Tydeligvis. Den trenger ikke være dyr og flott, men den må være praktisk. Med god plass. Gjerne oppdelt i flere adskilte rom.

Min nåværende veske er stor og romslig, og jeg visste at den skulle bli min med det samme jeg så den i butikken i fjor høst. Den er kjempefin, men den har én ulempe: den har bare et rom. Til gjengjeld er det rommet stort. Meget uoversiktlig, med andre ord. Og den har en hank som snart ryker. Jeg tenker hver dag at jeg må få gjort noe med den hanken. Det blir med tanken. Jeg gleder meg virkelig ikke til den dagen hanken faktisk trekker sitt siste sukk. Jeg håper det skjer hjemme, og ikke for eksempel på bussen eller t-banen eller på Ica i ettermiddagsrushet.

Det er klart man kan forstå hvorfor hanken ryker, hvis man tar en titt i vesken min, en helt vanlig torsdag i august:
  • en bok - Hans Olav Lahlum i heftet utgave. Jeg drar av praktiske årsaker ikke rundt på 1Q84 bok 1&2, innbundet utgave.
  • et hefte med utdrag av læreplan i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere - en god læreplan kan aldri leses for ofte, og om jeg for eksempel på banen hjem en kveld skulle slumpe til å glemme et av domenene på A2-nivå, er det veldig praktisk å ha et sånt hefte for hånden 
  • to kulepenner - en fra Fagbokforlaget og en fra Hotel Bristol
  • en lypsyl - fra Glossy minerals
  • en lader - til iPhone
  • en lommebok med ugler på - fra Blafre. Lommeboken er dessuten full av kvitteringer jeg aldri kommer til å få bruk for igjen. Veldig lite penger
  • diverse tamponger og truseinnlegg
  • en supermanntruse i størrelse 86/92 - man vet jo aldri når det skjer et uhell, så det kan være greit å ha
  • en boks med oppskåret frukt - fersk av dagen
  • en halv skriveblokk fra Hotel Bristol - med veldig få notater på
  • solbriller med etui
  • en iPhone
  • program for etterutdanningskurs for lærere og ledere som underviser innvandrere i norsk - med tanke på at jeg faktisk verken er lærer eller leder, er det jo unektelig litt spesielt. Jeg var likevel deltaker på kurset, og har derfor programmet
  • nøkler og nøkkelkort til jobb - med en minnepinne hektet på nøkkelringen
  • husnøkler - med en minnepinne hektet på nøkkelringen
  • en zendium tannkrem i miniformat
  • bilnøkler
  • et tomt brilleetui
  • en tom Pez-dispenser - i form av Flise fra Handy Manny
  • fire småpakker med tyggegummi - en vareprøvegave fra sist vi var på Peppes pizza
  • et kort med romnummer til Hotel Guldsmeden i København - der var jeg jo i juni, så det er jo klart den lappen fortsatt er her
  • diverse smålapper, kvitteringer og servietter - som småbarnsmor er servietter forøvrig et must i vesken
  • en maskara
  • tre kort med reklame for Fagbokforlagets nyutgivelser av Ny i Norge og Mer norsk
  • 39 kroner i småmynt
  • en liten kodedings til nettbanken - siden det ikke lar seg gjøre å få opprettet bank id mobil igjen må jeg jo dra med meg den rundt for sikkerhetsskyld
  • en liten blyant - fra ikea
  • en rull bleieposer - fra Libero. Absolutt ikke nødvendig, siden jeg ikke har bleiebarn lenger
  • en minnepinne - som ikke er hektet fast i noe
  • en lypsyl - fra Nivea
  • to hårstrikker
  • pass - spør meg ikke hvorfor
  • lommerusk - eller kanskje det heter veskerusk når det er i en veske og ikke i en lomme?
Jeg har nå luket ut alt som ikke egentlig trenger å ligge i vesken til daglig. Som for eksempel supermanntruser. Selv om man jo aldri kan vite helt sikkert når de kan komme til nytte.

I morgen tar jeg Kims lek her på bloggen. Hva er fjernet?!

Kommentarer

  1. Jeg hadde sånn veske før jeg fikk barn også, jeg... minus supermanntruser og bleieposer... en gang fant en 1 vott og en klemetin (!) langt nedi. Man finner aldri det man trenger men mye man kan en gang komme tilå trenge.
    På Heathrow fikk jeg en gang spørsmål om en skje (ikke stjålet på hotellet, men hjemmefra) og en kommentar om at småbarnsmødres vesker var de morsomste å sjekke.

    Den halvspiste osten jeg tok med fra Island, tok imidlertid kaka der den sto i boden på varmekabler...noen uker...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?