Hjelp, han pusser opp

Jeg har en svak interesse for oppussingsprogrammer på tv. En kanal sender nå i høst Hjelp, han pusser opp, der hun drar bort i to uker mens han pusser opp for 100.000 kroner.

Det er nå jeg forstår at mannen og jeg kjenner hverandre. Godt. Mye bedre enn paret på tv i kveld.

For hjelpes, som han pusser opp! Mannen på tv altså.

Altså, en vegg som fortsatt
skal være lys, selv etter at malerkosten
er svingt
Han kjører sitt eget løp, overser glatt hennes ønsker, og tapetserer doen med Rosenborg. Ja, ikke selve doen da, men rommet. Han maler kjøkkenet smurfeblått. Han sparer penger og går ikke over budsjett, som de andre har gjort i de tidligere programmene. Derfor får ikke kona en gang kjøkkenmaskinen hun ettertrykkelig har ønsket seg.

For han har tapet med Lerkendal på, grønt gulv og lamper som får frem den fine tapeten, så han er fornøyd.

Vi selv driver med noen småprosjekter på kjøkkenet. Det er forresten å ta hardt i, å si at vi driver. Mannen driver på med oppussing av kjøkkenet. Vi har tettet en vegg, og den må sparkles og males. Det går ikke akkurat unna, for å si det sånn. Men så blir den ikke blå heller.

Jeg vet at når det er ferdig, smiler jeg et ekte smil. Jeg slipper å forsøke å finne lyspunkter. Som den stakkars damen på tv må.

Hun ringer vel Sinnasnekker'n. Som er et annet oppussingsprogram, der snekker Otto kommer og er en to-i-en-løsning; snekker og ekteskapsrådgiver i samme pakke.

Det tror jeg kanskje han stakkaren i Moss trenger!

Kommentarer

  1. Er så enig, så enig med deg:) Så ikke reaksjonen hennes da hun kom hjem, men kan tenke meg hvordan den var:)
    Trine:)

    SvarSlett
  2. Så sant, så sant, nyt øyeblikkene og hver stund :)

    Så nyyyyyt ferien :)
    Sender en klem og ønsker om en god ferie :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue