Veien tilbake til normalen - og is

Vi er på vei tilbake til hverdagen, til det normale. Vi kutter ned på nyhetssendinger og nettaviser, og ser fremover. Og litt bakover, for jeg har nettopp hatt bursdag. Den forsvant i alt oppstyret, og ble veldig ubetydelig. Nå tar vi den litt frem igjen, og slenger med mannen også. Vi har bursdag veldig tett her i huset.

Når man er kommet opp i en viss alder, er det ikke lenger så lett å ønske seg noe man virkelig trenger sånn i forbindelse med bursdager. Jeg elsker gaver, men har jo absolutt alt jeg trenger. Så da må man komme på noe.

Før...
I år ønsker jeg meg iskremmaskin. Det er skikkelig unyttig. Og den er ikke akkurat ment til å servere både slekt og venner som spontant stikker innom, med sine 320 ml. Men den er utrolig søt, gleder i alle fall deler av husholdningen, og lager visstnok is på 15 minutter. Det gjenstår å se da.

Under...

Nå tester jeg den ut for første gang. Ikke forstår jeg at den sørpa skal bli is, så antakeligvis er noe galt. Det vil snart vise seg, jeg har skrudd av maskinen etter de tilmålte 15 minutter, og lar den nå stå i to minutter for å fryse mer.

Det skjer ikke akkurat etter planen, nei. Smaken er det for så vidt ikke noe å utsette på, men syltetøy trenger jeg ikke gå gjennom så mye styr for å lage. Så nå ligger hele porsjonen i fryseboksen for siste innspurt. Eller innfrysing, om du vil.

Men endelig, etter mye mer enn 15 minutter, kan vi kose oss. Og nam-nam! Dette skal gjentas

Resultatet ble da bra...

Bare at neste gang brukes frosne bær, ikke ferske.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?