Vårslapp

Minsten vil ikke i barnehagen, og forkynner i dag tidlig: Jeg vil være i husen min! Jeg er så enig, så enig. Jeg har ikke lyst til å jobbe! Jeg vil også være i husen min.

Jeg har faktisk lyst på fem millioner kroner og nytt hus. Kaffe på terrassen og en bok innen rekkevidde. 

I avisene er det igjen bare kjipe nyheter. Det er strid i Høyre. Stella beskyldes for å kopiere VM-sangen fra 2010. Barca-spillere anklages for rasisme. Kvinne døde etter gressbrann. Syv av ti barn har for små sko. 18-åring tatt for kirkebrann. I Alvdal driver de fortsatt på med overgrepssaker. Og dette er bare noen av overskriftene i Dagbladet. VG har jeg ikke begynt på ennå, men det ser vel omtrent slik ut der også.

Jeg vil heller ha noen gladnyheter. Det må vel gå an å finne noen av dem også? Jeg bryr meg ikke om det blir dyrere å handle i Sverige. Og brudekjoler er ikke gladnyheter for meg. Jeg vil ha ekte glede, en nyhet med mening. Hva det er vet jeg ikke ennå, men jeg skal si ifra hvis jeg finner den.

Jeg vil være ute i parken. Jeg vil sitte og se på magnoliaen i Botanisk hage. Se på at knoppene spretter og høre fuglene kvitre. Hvis det bare kan slutte å snø.

Jeg har en smådårlig dag igjen, kjenner jeg, og satser på at den tar seg opp.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue