Turbopulver

Gutta går på noe, tror jeg. Turbopulver av noe slag. Det er altså et energinivå uten like. Hele tiden.

Jeg kunne hatt behov for det samme. For jeg må jo holde tritt med dem. Jeg vurderer skritteller på minsten, lurer på hvor mange kilometer han løper på en dag. Og samtidig går skravla. Ustanselig. Så toåringer er i alle fall gode på multitasking.

Lørdag går turen til Ramme gård. For et utrolig flott sted! Og for noen utrolig store griser. Grethe gris, Sigrid og Veslemøy. Flotte navn. Feite purker. Jeg tror aldri jeg har sett en så stor gris som Sigrid. Vi får nesten ikke minsten ut fra grisehuset igjen, han vil bare se.

Mannen drar på konsert, og ser griser fly der. Det er nok ikke Grethe gris. Hun tror jeg ikke en gang kan gå, og i alle fall ikke fly. Mamma drikker hvitvin og ser dårlig film på tv, etter at turbogutta har lagt seg. Og kan konstatere at chablis og Smash absolutt ikke passer sammen.

Søndag er det ikke så bra vær, men vi drar da til Ekeberg for en liten luftetur. Og får med en ekstra gutt hjem. Pluss hele familien hans på middag senere på dagen. Sånne søndager liker jeg, spontane middagsgjester. Særlig de som tar med dessert - de er alltid velkomne her altså.

Jeg kjenner syabstinenser søndag kveld, Elna er for tredje gang innlagt. Nå tror jeg kanskje det er greit å få ny Elna. Hun er virkelig en mandagsmaskin. Men abstinensene får bare være der. Jeg har også diverse andre ting å gjøre. Det ligger en stor haug vintertøy under trappen. De ligger sikkert der en annen dag også. Jeg har bilder som skal redigeres. De ligger vel der en annen dag også, fortsatt uredigerte. Jeg ser smuler og hybelkaniner under tv-benken. De får bare ligge.

Nå er det sofa og hvitvin. Men ikke Smash. For mamma har ikke tatt turbopulver, og er fullt og helt og absolutt utslitt.

Kommentarer

  1. Høres ut som en helg med variasjoner, da. Turbopulver vet jeg forresten alt om. Tror det er det 5-åringen må bruke ukelønna på..

    SvarSlett
  2. Sånn er det med femår her også - i hvert fall da han begynte på årets dose allergimedisin og ikke sov tre timer hver ettermiddag... juhuuu!!! Sykkel, sparkesykkel, pushing av grenser (og det VET jeg koster, for deg er meg slaget står mot) men full fart og opp klokken seks... tjolahei hvor det går.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue