Rosa drøm

Jeg er glad for de gutta jeg har. Jeg gikk ikke rundt i gravid rus og ønsket meg det ene eller det andre, det viktigste av alt var at det var en baby.

Det er klart, jeg får ikke på gutta noe rosa. Greit nok. Ikke kjoler. Greit nok. Men det er mye stygt tøy til gutter. Ikke så greit. Må sy da. Helt greit.

Dessverre er det sånn at til og med i stoffbutikkene er det mer som passer jenter enn gutter. Og i bøkene er det flere oppskrifter på kjoler enn bukser.

Så når Elna og jeg har laget denne, er det nesten sånn at jeg går opp og sjekker en ekstra gang om minsten faktisk er en gutt.


Han er det! Men jeg finner vel uansett en liten rosa frøken som kan ha på denne, tenker jeg.

Kommentarer

  1. Ellers kan du jo gjøre som moren til Oscar Wilde: sette på ham jenteklær...! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?