Hørsel

Sønnen har vært hos helsesøster, og det viser seg at han har et hull i hørselen. Mannen, som har studert sånt med decibel og hertz og hva det heter, har forsøkt å forklare meg, men jeg forstår det ikke helt. 

Jeg har bare konkludert med at sønnen ikke er en hund. Han hører høye frekvenser dårlig. For hvisking på kjøkkenet hører han, særlig hvis vi hvisker om sjokolade eller cola.


Mannens forklaring til uforstående mor: Sønnen hører ikke frekvenser rundt 6000 Hz som er et stykke over normal tale. Det er vel omtrent som den mest høyfrekvente kviningen til Bee Gees.

Så det er nok bare en naturlig forsvarsmekanisme, tenker jeg.

Kommentarer

  1. HAHA
    jo visst... noe må vi vel trekkes med alle sammen...
    jeg tror ikke det er noe stort tap å misse hyl og gnell... Håper han ikke velger å spille fiolin, da kan han få problemer...

    Jeg er like "døv" for tekniske forklarigner jeg også, men har full kontroll hvis jeg får det presentert i praksis...

    Lykke til med god-gutten... Håper han ikke velger å spille fiolin

    SvarSlett
  2. Så lenge han hører is og sjokolade, så kommer han til å klare seg godt :-)

    SvarSlett
  3. JE hadde selektiv hørsel da han var liten: Han hørte det han ville høre. Vi var på flere undersøkelser som strengt tatt viste at han hadde litt nedsatt hørsel, men seinere har han fått falkeøre (hvis det er riktig å si det - eller var det falkeøye, hmmm....)

    SvarSlett
  4. Høres ut som om han får med seg det viktigste..

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?