Holdbarhetsdato

Det er ikke alt jeg ber vaskehjelpen om å gjøre.

Blant annet rydde i skap og hyller på badet. Tørke støv oppå høye skap og karmer, over speil og på hyllene der det ligger bleier og salver og termometer og masse ting jeg ikke en gang visste jeg hadde. Fjerne enslige paracet fra hyllene, kaste inntørket neglelakk, kaste de tomme tannkremtubene. Det gjør ikke vaskehjelpen.

Ikke jeg heller, viser det seg.

Nå føles det veldig godt i etterkant, det skal sies, men det er ingen hyggelig opplevelse mens det står på. Jeg har kastet en hel pose med ting fra badet i dag. Ting vi sjelden eller aldri bruker.

Blant annet linsevæske med holdbarhet til 2007. Og en ansiktsmaskekremting med best-før-dato i mars 2004.

Kanskje derfor hudpleieren sukker og rister på hodet når jeg kommer for en behandling en sjelden gang.

Kommentarer

  1. Jeg kjenner meg sååå godt igjen:) Alle hudpleieting går ut på dato, uten fuktighetskremen da:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Hahaha - den der kjenner jeg til! Nå har jeg akkurat tatt klesskapet til avkommet - badeskuffer står snart for tur. Og enda har vi bare hatt badet i to år, jeg VET det ligger en pose med kastekandidater der...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?