Nyttårsforsettene

På tampen av året er det vel på tide å oppsummere og lage seg forsetter for det neste året. Så her kommer mine. Fra og med i morgen skal jeg:
  • gå ned ti kilo, bli sunn og frisk og drikke åtte glass vann hver dag, ligge unna sjokolade, vin og karbohydrater (og visstnok leve et skikkelig kjedelig liv)
  • aldri lage mat av halvfabrikata. Og i alle fall ikke frossenpizza. Jeg skal lage økologisk mat fra bunnen av, hver dag, og bake brød og knekkebrød selv
  • bli ryddig og huslig og ha det helt strøkent hver dag
  • ha det kjemperyddig på jobb
  • være supertålmodig med gutta, leke med duplo i timevis og stå ute på Skullerud i tolv minus og se på at de går rundt og rundt på ski i to timer
  • og hadde jeg røyket, skulle jeg nok sluttet med det
Hahaha

Jeg kommer aldri til å gå ned de kiloene. Jeg er og blir lat, liker sofa og sjokolade og hater trening. Uansett om det er nytt eller gammelt år. Og åtte glass vann - hvem orker å drikke så mye vann da! Så bilringen får bare være der den er, og Freia har fortsatt en god kunde i 2011.

Jeg har ikke ork til å lage hjemmelaget suppe fra bunnen av hver eneste dag. Jeg står med to unger i skjørtekanten og de er sultne nå, ikke om en time. Så Toro har nok også fortsatt kunden i behold i året som kommer.

Jeg blir ikke plutselig på mirakuløst vis interessert i husarbeid, klesvask og rydding bare fordi vi kommer inn i 2011. Så jeg skal fortsatt ha duplo over alt, muffinsformer i silikon på do og stekespader i sengene. Hybelkaninene bak tv kommer fortsatt til å leve trygt, og alt som ligger under sofaen får bare ligge.

Og tålmodig blir jeg ikke, uansett hvilket år vi er i. Gutta får holde ut med mamma som hun er. Heldigvis for mamma gjør barn ofte det. Jeg skal være med og se på at de står på ski, men ikke i allslags vær, og ikke i mange timer om gangen.

Nei, jeg har ingen nyttårsforsetter i år heller, som alle tidligere år. Men jeg har det egentlig helt greit likevel. Jeg skal i det minste ikke begynne å røyke.

Godt nytt år!

Kommentarer

  1. Akkurat som hos alle andre altså! ja, en gjør seg selv best.

    Godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Ærlighet varer lengst! Og det gjør man nok ved å være seg selv også! God nytt år herfra :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue