2010

Nå er det snart nyttår, snart 2011. Det er ikke godt å vite hva som skal skje i året som kommer. Jeg vet hva som har skjedd i året som er gått. Men hva som kommer, kan ingen vite.

Det har vært opp- og nedturer. Kos og mas. Friske dager og sykedager. Sol og regn, og i det siste, veldig mye kulde. Jeg liker ikke kulde. Jeg er en sommerperson. Jeg liker sol og sommer, lite klær og småsko, ikke snø og minus og parkdresser og Sorel. Men jorden snurrer og livet går sin gang, og kulden får vi ikke gjort noe med. Inne så, men ikke ute.

2010 har vært et langt og innholdsrikt år, selv om jeg egentlig syns det nettopp startet. Jeg kan ikke forstå at det er nytt år igjen, om bare tre dager. Vi var jo nettopp på fest for å feire dette.

Det har vært barnehagestart for minsten. Det er jo allerede snart et år siden. Og som vi styret for et år siden, med den barnehagen, for å få plass i den. Nå er han stor gutt og koser seg glugg ihjel i barnehagen, og jeg er så fornøyd med at vi valgte å bli i den og ikke byttet til en mye nyere og finere. For barnehagen til minsten er den beste, ingen tvil om det.

Det har vært skolestart for eldstemann. Veldig rart. Og spennende. Skolen er bra, og selv om det ikke er tall- og bokstavtrening i førsteklasse lærer sønnen stadig noe nytt. Han er populær og frempå og samtidig forsiktig og snill, og skikkelig god i fotball. Selv om læreren heier på feil lag, er hun også helt topp. Han har til og med lært å spille sjakk, så nå får mannen noe å bryne seg på fremover.

Jobben har sine opp- og nedturer. Det er kanskje ikke så veldig bra å ha enormt lyst til å kaste Knausgård i hodet på lånere. Så jeg gjør ikke det. Kaster altså. Lyst har jeg.

Nå er det bare tre dager til nyttår. Siden man ikke vet hva som skal skje, kan man jo håpe på at de to uskrapte flax-loddene i lommeboken faktisk er milliongevinster. Men de er sønnens, så jeg må nok holde meg til han kommer hjem i morgen.

Jorden snurrer videre - godt nytt år!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?