Kan noen skru av?

Da mennesket ble laget, om det nå var på den ene eller den andre måten, glemte kunstneren en viktig funksjon: avknappen. Er det mulig å reklamere på varer etter så lang tid? Kan jeg bestille en app som gjør at det går an å skru av? Eller i det minste dempe lyden?
Stripe lånt fra www.dagbladet.no
Jeg går i et evig sus på jobb. Folk følger etter meg nesten inn på det lille rommet med hjerte i døren. I dag har jeg hørt en halv time om psykiske vansker og mangel på barnehageplass, fra en og samme dame. Som ikke en gang går hos oss lenger.

Hjemme hører jeg på et evig gnål. Mens jeg lager middag, henger minsten i buksebena mine og hyler, mens storebror står ute i veien og roper inn om han kan få is. Eller plommer. Eller vannmelon. Eller om han kan gå til kompisen. Eller om han kan få klistremerker.

Under middagen skjærer det seg helt og fullstendig, så eldstemann løper ut og slamrer med dørene, mens minsten babler kaudervelsk og energisk. Mamma må ta en time-out. Og mens jeg ligger der i mørket, setter til alt overmål nabojentene i gang med sanglek, rett utenfor mitt vindu.

Nå ønsker jeg meg en mute-app. Jeg skal installere den mens mannen er på Dimmu Borgir-konsert. (Som i alle fall er lyd, og jeg er glad for at jeg ikke skal være med.) Mens jeg stapper i meg en hel sjokoladeplate. Og leser en bok.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue