...gull i munn

Morgenstund har som kjent gull i munn. Det må være hos noen andre. Hos skigutta, for eksempel. De har gull i munn.

Lånt fra nrk.no
Hos oss er det ikke fred og fordragelighet, kos og familiehygge. Fra klokken ringer til jeg sitter på jobb, er det egentlig bare mas og styr. Eldstemann bruker nesten 20 minutter på å få på fem plagg. Han glemmer at han kler på seg, mens han gjør det. Jeg er glemsk selv altså, jeg kan godt finne på å ikke komme til avtalt tannlegetime hvis det ikke er lagt inn i kalenderen på telefonen. Men jeg glemmer ikke at jeg kler på meg.

Minsten må lirkes og lokkes, og å stå opp med feil ben er et begrep han er kjent med. Han må riktignok løftes ut av sengen, så han står vel egentlig opp med begge bena samtidig. Da er det feil. Maser jeg en gang for mye, går han helt i vranglås, og vi kan bare glemme tannpuss. Heldigvis har vi så langt sluppet unna å levere ham i barnehagen kun iført pysj. Sånt skjer visstnok.

Alle de som har hyggelig frokost og kaffe og egg og tente lys på bordet, når står de egentlig opp? Jeg har ikke tid til et lite knekkebrød en gang, jeg.

Men når jeg kommer på jobb, får jeg den første kaffekoppen - og den er gull i munn.


Kommentarer

  1. Vi har faktisk noenlunde hyggelige morgener. Far og mor med kaffe og avis. Mor leser to aviser om morgenen, Aftenposten og lokalavisen. Guttungen sover nesten så lenge han vil. Noen ganger kommer han tuslende mens vi spiser og fpår en skive eller litt biola, andre ganger må han vekkes når vi skal gå. Noen ganger blir det mas fordi han glemmer å kle på seg mens han gjør det, andre ganger kler jeg bare på. Eller kler på meg selv og sminker og grer mens han kler på og får hjelp med det siste.
    Han spiser frokost i barnehagen. Vi drar ca 07 og jeg er på jobb ca halv åtte. Førstemann (far) går i dusjen ca halv seks og kjører sitt eget løp med frokost og buss. Mor i dusjen ca seks og kjører bil og barnehage.
    Funker det.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?