Fredag på sofaen

Etter tre timers photoshopkurs etter syv timers arbeidsdag, er det ganske godt å komme hjem til mann, barn og sofa. Og synke ned i sofaen med et glass vin, barn i seng og lett tvunderholdning med Nytt på nytt.

Jada. I en ideell verden.

Minsten har bestemt seg for at han er syk. Så han vil ikke sove. Eldstemann må være veldig sliten, kanskje han er syk, for han sovner og merker ikke at minsten faktisk ikke ligger i sin egen seng. Han sitter på sofaen med oss. Lys våken. Og som han babler. Og synger. So ro. Og han har æsj. I bleia.

Vi har stearinlys. Det må påpekes. Og bemerkes. Og vi må svare, må du forstå! Når han peker og babler og Lys-lys - pappa - lys-lys. Så snu hodet og si Ja vennen, lys! Hver gang.

Nytt på nytt begynner, og slutter. Og jeg har ikke hørt noe særlig. Jeg tror det var han fra Turboneger som var programleder. Alt jeg hører er: bla-bla-bla. Mens poden ligger henslengt på sofaen med en skål kald makaroni fra i går på magen. Han har allerede perfeksjonert fredagsposisjonen. Men han får ikke vin. Det er æsj.

Poden sovner på slutten av Skavlan. Jeg liker ikke en gang Skavlan. Når det endelig er stille og minsten sover oppå meg, så jeg ikke får tak i fjernkontrollen, har Fredrik besøk av Tom Jones. Nå får jeg høre. Nå som det til og med er tekstet. Og det er æsj.

Nå skal jeg sove. Det er ikke æsj.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?