Morgenstund

Å levere i barnehagen kan for mange være en opprivende start på dagen. Hos oss derimot, går det helt fint. Det er så koselig å komme inn der, med hyggelige og blide ansatte som tar oss i mot i døren, lyst og varmt og ofte duft av noe godt de lager.
 
Det sitter allerede en liten gjeng med småtasser rundt frokostbordet, og det ser ut som de har det så fint sammen. En treåring konstaterer at nå blir de jammen mange som spiser!

Jeg sier det ser så koselig ut å sitte der sammen, sånn frokost har ikke jeg på jobb, men har dere ikke fått kaffe? Treåringen ser på meg med store øyne og svarer: Jeg liker kaffe latte. Men jeg er ikke noe glad i sort kaffe.

Ikke akkurat det svaret jeg hadde forventet, men jeg kjenner at det hjelper på humøret, og går smilende til kiosken og kjøper meg en latte.

Kommentarer

  1. Nydelig. Og så flott av vi etterhvert mer flate voksne kan la oss overraske og glede av en liten tass med et helt annet utsyn på verden.

    Ellers drikker min gutt også kaffe når han får. Skummet av latten har han fått siden han var bittebaby men han koser seg fortsatt med det og tar gjerne en slurk iskaffe (eller så mange han får som egentlig bare er to)

    SvarSlett
  2. Åhh Takk! Mamma historier varmer! Men må nå tilføje at du jo også den skjønneste barnehage gutten, som er så snil og blid som en engel:-)

    Håper dere får en flott høst:-)

    Hilsen den lykkelige førskolelæreren til Vemund- Mette

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue