Kjære Oslo taxi

Vi er helt ferske på det med å ha skolekjøring, seksåringen har nettopp begynt på skolen, og hadde på torsdag sin første tur i drosje. Det ble litt brå start, men det gikk for så vidt greit. Sjåføren som hentet på morgenen var hyggelig og blid, selv om han kanskje ikke kunne svare helt tilfredsstillende på våre spørsmål. Det var derfor en hysterisk mamma som ringte både skole og fritids, samt sendte e-poster frem og tilbake, før hun kunne starte arbeidsdagen selv. Til slutt viste det seg at alt hadde gått helt smertefritt.


Turen hjem ble litt mer styrete. Drosjene kom for sent, og jeg fikk ingen beskjed om noe - før leder på fritids ved skolen ringte og sa at sønnen min endelig var i en drosje, ti på fem. Jeg hadde ventet på sønnen siden halv fem, og var jo allerede ganske stresset her hjemme, og tenkte på alt som kan gå galt fra Nordstrand og hjem.


Da drosjen endelig dukket opp foran huset her, var mammaen helt på tuppa, og sjåføren utrolig sur. Han smilte ikke en gang, men klarte å klemme ut av seg: "Han har ødelagt hele bilen min". Sønnen hadde på gummistøvler og gummibukse, da det faktisk er regn og søle her i Oslo for tiden. Jeg vil ha meg frabedt slike kommentarer fra sjåførene - har de skolekjøring med førsteklassinger må de da vel vite at små barn ikke sitter like stille som voksne, og må klare å forholde seg til det. Dessuten vil jeg vel ikke kalle det å ha ødelagt bilen, bare fordi det var litt søle på setet. Så fra nå av vil jeg anbefale Oslo taxi å sende sjåfører som faktisk spiser på dagtid på skoleskyssturer. Jeg har full forståelse for at man er litt grinete etter en hel dag uten mat, men la nå det ikke gå utover meg da. Og hvor trygge er sjåfører i trafikken etter et halvt døgn uten mat og vann?


Vi har fått beskjed fra skolen at det kan være litt ustabilt nå i en innkjøringsperiode, og det skal jeg helt greit forholde meg til, men sure kommentarer fra sjåførene syns jeg er unødvendig. Da får de heller sette inn noen som er vant til å ha skolekjøring!


I dag har jeg selv kjørt og hentet sønnen, og vi lader nå opp til neste uke, og håper det går rent og pent for seg da!


Med hilsen
Dragemamma


(PS: Dette er en litt bearbeidet versjon av e-posten Oslo taxi i dag fikk fra meg...)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?