Gode dager

Dager er forskjellige, noen ganger går livet en i mot, andre dager seiler en avgårde på lykkebølger.

I barnehagen til eldstemann har vi jo stort sett fått høre alt det negative, gjennom fire år ble det en del rare tilbakemeldinger. Nå er han heldigvis ferdig der, og det er blitt folk av ham også, til tross for altfor variert frukt og grovt brød i matboksen, vanlig språk og en mor som forklarer sønnen hvorfor hun blir sint.

Minstens barnehage derimot, gjør meg bare glad om dagen, det er så koselig å komme og hente der. Nå vet ikke jeg om de har fått beskjed fra ledelsen om å være så udelt positive for å holde meg i ro eller hva det er, men hver dag jeg kommer for å hente står et bejublende kor av ansatte og roser sønnen opp i skyene. Han er så flink, så tålmodig, forstår så mye, spiser så pent, ligger så stille når de skifter bleier - så positivt alt. (Det er ikke helt den samme gutten vi har hjemme hver dag, men det bryr jeg meg ikke om. Han kan godt oppføre seg ute, så takler jeg heller sinne og raseri hjemme).

En av de ansatte har også perfeksjonert svarene sine. Da jeg sier: Jeg tror jo egentlig barn skal være sånn, for storebror var jo like flink, svarer han glatt: Det er ikke barna da, det er deres gode oppdragelse! Når en setter dette i sammenheng med sist samtale i forrige barnehage, over en time med svada om min barneoppdragelse, kan man jo bli litt forvirret. Jeg bestemmer meg bare for å suge det til meg og er overlykkelig over å ha så fantastiske barn. Minsten gir jo ut klemmer i hopetall før vi går derfra, har mammaen lov å ta en runde også?

Ellers går det i medvind om dagen. Det har vært sol og flott vær i flere dager i strekk. Vi har hatt koselig besøk fra Tyskland i et par dager. Eldstemann har begynt på skolen og gleder seg til neste dag. Det er kommet inn lønn. Og jeg har i dag fått beskjed fra forsikringen om at det er sendt penger til min konto, etter at lommeboken ble stjålet i mai.

Og siden jeg innerst inne er materialistisk, uten helt å ville innrømme det, gleder jeg meg også til min nye iPhone kommer i posten om et par dager

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?