Betraktninger fra en hengekøye

Nå er det ferie, og her ligger jeg i en hengekøye. Gutta er sendt til mormor og morfar, og vi har masse å gjøre. Men det går jo ikke an å rydde loftet når det er så strålende vær ute. Der oppe blir det jo nærmere 50 grader, det er å overdrive, selv for en varmefrik som meg. 25 grader i luften og kald Chablis i glasset, det er tingen.

Så her ligger jeg, og kan konkludere med at hengekøyekjøpet i forbindelse med mannens bursdag for et par år siden var et godt kjøp, selv om han sjelden har brukt den. Kanskje fordi den ofte er opptatt...

Jeg hører humlene surre i rosene, og får tilbud om mer hvitvin servert rett ved hengekøyen, kan livet bli bedre? Hadde bare naboen kuttet ut oppussingen akkurat nå, og ungene hos den andre naboen hadde gått inn..

I går kjørte vi gutta til mormor, med en ørliten omvei via Strømstad. Det var bare så vidt vi kom med båten, for den er jammen populær i sommerferien - vi måtte stå på venteliste! Men heldigvis kom vi med, det hadde vært litt småkjipt å måtte kjøre tilbake til Moss og ta Bastøferga... Vi fikk kjøpt kvoten med både vin og godteri, og mannen slengte også med parfymen jeg ønsker meg til burdagen - den er nå gjemt unna i håp om at jeg glemmer den de nærmeste dagene!

Jeg må jo le litt av folk som kjører båt - her står vi bakerst av ca 800 biler, og ti på fire starter flere rundt oss bilen. Båten legger til land klokken fire, og vi kjørte ut som nesten siste bil litt før halv fem. Er de redd for å ikke komme av? Mens vi sitter der og venter, litt utålmodige og slitne gutter i baksetet og med full motordur rundt ørene, ser jeg tre voksne menn stå og prate. Plutselig begynner den ene å plukke seg i nesen, for så å putte fingeren i munnen...

Tilbake til hengekøyen. Før all denne kosen med vin og reker og alt mulig, har jeg altså malt en mur i dag. Det må jeg si... Mannen har klippet hekken, til stor glede for naboen, som har mye skygge på kjøkkenet på grunn av den. Han klippet antakeligvis ikke nok ifølge dem, men det får være grenser på hvor mye jeg må se til naboen - litt hekk må vi ha.

Ferie er bra, så langt en suksess (hvis vi ser bort fra fredagens Ikea-besøk). Så gjenstår det bare å se om vi faktisk får ryddet det loftet - vi kjøpte jo ganske mange flasker med vin på båten, og hengekøyen er utrolig deilig!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?